Čtení, čtení, základem je k vědění!
- Vymezení okruhů, které bude projekt realizovat
Projekt realizuje okruh A – podpora vzdělávání v jazycích národnostních menšin z dotačního „Programu MŠMT na podporu vzdělávání v jazycích národnostních menšin a multikulturní výchovy na rok 2021“. Projekt byl s úspěchem realizován v rámci dotačního Programu MŠMT na podporu vzdělávání v jazycích národnostních menšin a multikulturní výchovy vyhlášeného v roce 2009, 2010, 2014, 2015 a 2019.
- realizace zajímavého čtení v rámci hodin českého jazyka a literatury
- realizace návštěv místní knihovny za účelem besed a setkání zaměřených na zajímavé literární novinky, účast na dalších akcích knihovny
- Hlavní a dílčí cíle projektu
Hlavní cíle projektu :
- zlepšit komunikační dovednosti dětí a mládeže z národnostních menšin
- podpořit pomocí vzdělávacích/lektorských programů povědomí o kultuře, historii a literatuře Romů
- podpořit rozvoj čtenářství jako osvětovou, vzdělávací i volnočasovou aktivitu
- podpořit proces integrace u dětí a mládeže z národnostních menšin
Dílčí cíle projektu :
- snižovat vzdělávací bariéry dětí a mládeže z národnostních menšin
- podpořit a zefektivnit vzdělávací proces dětí a mládeže z národnostních menšin
- zapojit děti a mládež do společenského života města
- rozvíjet u dětí a mládeže pocit sounáležitosti a povědomí o vlastní identitě
- obnovit a modernizovat školní knihovnu
- seznámit veřejnost a rodičovskou veřejnost s činnostmi a aktivitami školy
- Stručný popis problému, který projekt řeší
Projekt se zabývá problematikou dvojjazyčnosti dětí a mládeže navštěvující ZŠ, MŠ a PŠ Vsetín. Vzhledem k tomu, že děti jsou doma zvyklé mluvit především romsky, promítá se romština hojně i do školního prostředí. Z tohoto důvodu dochází k nízké úrovni slovní zásoby a snížení schopnosti vyjadřovat se na úrovni odpovídající věku. Rádi bychom tedy navázali na aktivity úspěšně realizovaných projektů a pokusili se opět o všestranné rozvíjení dorozumívacích schopností dětí a mládeže z národnostních menšin.
Mgr. Hana Růžičková
Čtení, čtení, základem je k vědění!